AFLYSNING vedrørende studiekredsen i Bjergprædikenen

AFLYSNING vedrørende studiekredsen den 24. september

Førstkommende møde den 24. september i studiekredsen vedrørende Bjergprædikenen må desværre aflyses på grund af at smittetallet ved COVID-19 er stigende i Helsingør kommune.

Aflysningen gælder indtil videre indtil smittetallet i Helsingør kommune igen ser ud til at falde.

Troels Bak Stensgaard, der leder studiekredsen, skriver blandt andet følgende i en e-mail han har sendt rundt i dag (søndag den 20/9):

»Det var herligt at få begyndt bibelkredsen igen, og jeg har glædet mig til det – og  det var rart at se såvel nye som velkendte ansigter.

Jeg syntes vi kom godt i gang og med fælles hjælp kom lidt ’op på bjerget’, hvor der ofte kan være skyer og dis, men hvor man til gengæld også kan se langt og klart, når tågen letter.

Vi er i alt 17 tilmeldte inkl. mig, og det er mange i samme rum, selv om vi kan sidde ved hvert vores pult som i et gammeldags klasseværelse og ikke rundt om ét bord som første gang.

Så jeg synes, at vi må holde en pause. Forhåbentligt kan vi begynde igen når smittetallet er faldet, og så indhente det forsømte efter nytår.

Jeg sender selvfølgelig mails ud, når vi begynder igen.

Når vi ses igen opsummerer jeg hurtigt de indledende saligprisninger, før vi går videre ind i Bjergprædikenen.

For det er meget væsentligt at få på plads, og vi vil vende tilbage dertil:  De fattige i ånden, de sørgende, sagtmodiges og retfærdighedshungrende og forfulgtes lykke  er det ene store hovedtema i talen (mens det andet er hvad Jesus i talen kalder for den ’større retfærdighed’ eller fuldkommenhed).

Jeg har tænkt lidt på, om vi kan fortsætte elektronisk på facebook eller have møder via internettet, men jeg er ikke fortrolig med den slags, og tror ikke, at det vil fungere særlig godt.

Jeg dukker selv op på torsdag, hvis nogle ikke læser dette, dvs. der er mulighed på torsdag for en kop kaffe i kirken og en hurtig samtale (med afstand til hinanden) om, hvad vi gør fremadrettet. Men der vil desværre ikke være undervisning som planlagt.

I håb om snarligt gensyn og om at I ikke giver op trods denne forhindring!

Med mange gode hilsener

Troels«

Som Troels skriver, er det hensigten at genoptage studiekredsen i Bjergprædikenen når smittetallet falder.

Meddelelse om når studiekredsen starter igen vil blive kundgjort ved opslag på Vestervang Kirkes hjemmeside. Så hold venligst øje med den!

Hvis der er noget I er i tvivl om, eller noget I vil  meddele Troels, er I velkomne til at ringe til ham på tlf. 49 26 68 85, eller skriv til hans mailadresse: trbs@km.dk .

Helsingør, den 20. september 2020

Jørgen Raffnsøe