VESTERVANG KIRKES PIGEKOR, BØRNEKOR og SPIREKOR

Spirekoret er for alle børn fra 0. klasse - 2./3. klasse - Vi øver hver torsdag kl. 14.30-15.30 i Vestervang Kirke - og vi tilbyder at hente børnene i SFO'en på Gurrevejen skole og evt følge dem tilbage igen.

I spirekoret lærer børnene om musik på en sjov og legende måde. Vi skal synge sange og salmer, lege med rytmer, synge med håndtegn. I løbet af året, skal vi være til børne -og familiegudstjenester og synge koncerter sammen med pigekoret.

Vi skal have det sjovt og hyggeligt i musikkens univers, og man behøver ikke at kunne læse, da vi lærer alting udenad.

Oprykning fra spirekor til pigekor sker omkring 3. klasse, når barnet af korleder vurderes at være klar.

Det er gratis at deltage og modtage undervisning, men vi forventer til gengæld også et godt fremmøde.

Tilmelding sker ved at kontakte korleder Vibeke Holm på tlf. 5194 1049 eller på fb: www.facebook.com/groups/vestervangpigekor

Børnekoret er for børn i 3. klasse - oprykkere fra spirekoret  - Vi øver torsdage kl. 16-17

Børnekoret vil ofte øve sammen med pigekoret og nogle gange øver vi for os selv, så vi langsomt lærer at synge et lidt større repertoire, og kan være med til nogle af de store ting, som fx Lucia-optog.

Vi skal også lære at synge kanons, overstemmer og to-stemmigt

Pigekoret er for piger fra 3./4. klasse  - 18 år.  - vi øver torsdage kl 16-17.30

Koret synger et bredt repertoire af flerstemmige sange og salmer - nyt og gammelt/ klassisk og pop. De får et grundlæggende kendskab til sangteknik og lærer  også noget om noder, akkorder, rytmetræning, intonation.

Pigekoret medvirker ved børne-og familiegudstjenester,  deltager lejlighedsvis i Højmesser og synger koncerter.

Tilmelding sker ved at kontakte korleder Vibeke Holm på tlf. 5194 1049 eller på fb: www.facebook.com/groups/vestervangpigekor

IMG_5797 IMG_5809

Se også www.facebook.com/groups/vestervangpigekor

senest redigeret: onsdag 07-feb-24 13:15:07

Kirken søger en ny kirketjener på fuld tid!

Tidspunkter og prædikanter

Andreas Peter Dornonville de la Cour

VI mødes næste gang tirsdag den 2. april kl. 16.00.